.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
درياچه ولشت و ضرورت تامين امكانات رفاهى و تفريحى
درياچه ولشت و ضرورت تامين امكانات رفاهى و تفريحى

جمعى از گردشگران و مسوولان بخش كلاردشت از توابع شهرستان چالوس، خواستار توجه و ارايه امكانات رفاهى و تفريحى در درياچه ولشت اين بخش شدند.
اين درياچه طبيعى با جاذبه هاى رويايى ازمناطق مهم گردشگرى غرب مازندران و كشور به شمار مى آيد كه در همه فصول سال، گردشگران از آن ديدن مى كنند.
اين درياچه زيبا و بى نظير در جنوب غربى شهر چالوس و هفت كيلومترى شمال شرقى شهر كلاردشت در نزديكى روستاى سماء در ارتفاع بيش از هزارمترى از سطح دريا قرار دارد.
ولشت با وسعت ۱۵۰ هزار مترمربع و با ۲۰متر عمق، جز ۱۰ درياچه آب شيرين موجود در ايران به شمار مى آيد.
حجم آب درياچه ولشت در حدود سه ميليون مترمكعب برآورد شده و به علت موقعيت ويژه و ممتاز آن، مامن برخى از گونه هاى پرندگان مهاجر، ماهى و ساير آبزيان است.
به اعتقاد جمعى از گردشگران و اهالى ، توسعه امكانات رفاهى و تفريحى ، گسترش ورزش هاى آبى، ساخت تاسيسات و استراحتگاه و آسفالت راه دسترسى براى رونق گردشگرى در حاشيه اين درياچه الزامى است.
يكى از اهالى روستاى كرديچال كلاردشت به ايرنا گفت: راه دسترسى حد فاصل اين روستا تا درياچه ولشت، خاكى بوده و نياز به تعريض و آسفالت دارد. «يعقوب كاووسى» افزود: به رغم اين كه سالانه گردشگران زيادى براى طبيعت گردى به ولشت مى آيند، اما هنوز امكانات لازم در اطراف اين درياچه فراهم نشده است.
وى اظهارداشت: سازمانهاى متولى بايد با برنامه ريزى اصولى براى توسعه گردشگرى در اين منطقه تلاش بيشترى كنند.
«حسين شفقى» اهل تهران كه به همراه خانواده اش به درياچه ولشت آمده بود به خبرنگار ايرنا خاطرنشان كرد: حيف است كه تاكنون استفاده بهينه اى از قابليتهاى اين درياچه زيبا، نشده است. وى تصريح كرد: ورود پسابها و فاضلابهاى خانگى و كشاورزى روستاهاى اطراف به داخل اين درياچه، آب آن را آلوده كرده و مشكلات زيست محيطى آن را افزايش داده است.
به گفته او انباشت زباله در حاشيه اين درياچه ، چهره زيباى اين درياچه را نازيبا كرده است. «جعفر ساسانى» مسافرى ديگرى كه خود را ساكن مشهد معرفى كرد به ايرنا گفت: ساخت استراحتگاه هاى ارزان قيمت و ساخت كمپ هاى موقت اسكان مسافران در اطراف اين درياچه، ضرورى است. وى بيان داشت: نبود سرويس هاى بهداشتى، سطل زباله و نبود ناجيان غريق مبين نداشتن برنامه جامع براى رونق گردشگرى در اين منطقه است.
«جعفر رستمى» عضو شوراى اسلامى شهرستان چالوس گفت: براى جلوگيرى از رانش ديواره هاى درياچه ولشت ، ساخت و ساز تا شعاع ۵/۱ كيلومترى آن ممنوع شده است. به تاكيد او بايد امكانات و تاسيسات گردشگرى نظير رستوران و آلاچيق در حاشيه اين درياچه احداث شود تا مدت اقامت گردشگران طولانى تر شود.
«محمد سنايى» بخشدار كلاردشت نيز خواستار توجه بيشتر مسوولان امر به اين منطقه گردشگرى غرب مازندران شد و گفت: براى آسفالت راه دسترسى به درياچه ولشت، دو ميليارد ريال نياز است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.572 seconds.